Wednesday, February 15, 2012

BoLa sepak??

Assalamualaikum

       Bola sepak ?? apa yang menarik pasal bola sepak bagi sanah and kenapa saya sendiri meminati bola sepak tentu ramai yang tertanya-tanya kan. Pada zaman sekarang ni tak kira lelaki ke perempuan ke semuanya pun akan bercerita bola sepak betul tak?. Sekarang ni dah tak macam Dholu-dholu, ya la kalau zaman dulu-dulu kalau perempuan minat bola sepak dianggap pelik kalau tak pun mesti dianggap "TOMBOY". Bagi sanah sendiri sanah minat bola sepak ni sejak kecil lagi lah mana tak bila ada je pertandingan bola sepak dunia "WORLD CUP' urm abang sanah and sepupu akan berkumpul dan sanggup berjaga malam hanya kerana BOLA. Keadaan ini sedikit sebanyak ianya mempengaruhi sanah dan akhirnya sekarang sanah begitu suka tengok BOLA SEPAK.

Apa Yang Menarik Bola Sepak Pada Pandangan Sanah
  1. BOLA SEPAK - Best untuk ditonton kerana bagi sanah , sana suka semangat yang mereka tunjukan apatah lagi bila mewakili negara masing-masing. Semangat dorang tunjukan begitu membuatkan penonton pun terikut sama . Kadang-kadang penonton pula yang lebih kan, Mana tak sampai ada yang bergaduh dan bermati-matian.
  2. BOLA SEPAK - Antara sebab sanah suka tengok bola sepak kerana sanah suka tengok skill peribadi seseorang pemain itu, tak semuanya yang pandai main bola sepak  tau skill ok, kerana skill ni kadang -kadang merupakan anugerah dan juga memerlukan pengalaman. Kalau tanya sanah kebanyakan pemain brazil sanah suka tengok skill mereka, Menarik untuk ditonton uhh,,dan brazil juga merupakan negara yang sanah minat dari kecil lagi kalau tak silap dari umur 8 tahun lagi. Kalau kat malaysia ni sanah suka skill yang ditunjukan oleh Safee sali dan juga Favt pemain sanah Shafiq Rahim.
  3. BOLA SEPAK - Sanah suka bola sepak kerana ianya satu sukan yang bagi sanah mencabar dan sebagai penonton pun ianya mencabar emosi kah2,,, macam sanah ni memang emosi sikit la kalau nak tengok bola lagi satu habit suka teriak tak kira lah masa gol ke masa tengah nak gol ke haaaa. Tapi secara jujurnya ianya memang mencabar kerana BOLA SEPAK ni kita main bukan setakat main je , Planing itu penting orang kata Strategi lah, selain itu Persefahaman juga urmmm,,,,,semangat tapi apa pun bagi sanah sanah memang suka BOLA SEPAK.
    Apa pun bagi sanah ianya satu permainan yang bole merapatkan silaturahim jika kita betul-betul amati. Sanah juha mengikuti Bola sepak yang ditunjukan oleh pasukan malaysia samada Harimau Malaya Or Harimau Muda. Sanah Begitu meminati pasukan negara kita setiap sokongan sanah akan bagi 100% ehhh , pantang je ada game ada juga muka ni nak menyibuk haa yang paling penting Habit teriak haaa....Liga premier dan Liga super pun sanah ikuti perkembangan apa pun sanah berharap SABAH FA dapat meningkatakan peningkatan. Anyway Tak sedar entry sal bola ni panjang sangat ehh sudilah baca ok,


Pemain Yang sanah Minati ehem.....

shafiq Rahim Favt Player Bila lah dapat jumpa dia??

Ni pemain import Sabah Brenden Gan urmm salah seorg Player sanah yang sanah minat



2 comments:

ECHA said...

minat bola yer! xsangka...ngeee~ ;p

Unknown said...

ceh miss lama da pun haa,,,,