Sunday, January 29, 2012

Tips Penjagaan Muka Dari Sinaran Matahari.

Assalamualaikum
        Tetiba pula petang ni terniat nak tulis entry pasai Tips kan tak pernah-pernah sanah ni kan jap nak gelak jap (kikikikikki) menulis sambil layan lagu dari zivilia ala penyanyi aishteru tu yang korang gila-gilakan tu ehh tapi bukan lagu tu la ye sanah dengar lagu lain okey tajuknya Tak Terlupakan layan je sambil hujan kat uma ehh yang renyai perghh macam syok je. Backt o the topik you aLss penjagaan kulit versi sanah lah okey.

       Tentu ramai perempuan kat luar sanah yang begitu risau kan berkaitan bab-bab penjagaan kulit ni maklumlah muka kan salah satu aset wanita betul tak? Okey bagi sanah sendiri sanah jenis bukanlah rajin sangat nak jaga kulit tau sanah sangat2 malas nak jaga lantak lah pa nak jadi kan tu pendapat sanah dholu-dholu, Seriusly okey sanah dulu memang langsung tak suka nak jaga2 kulit ni apalah leceh but right now when umo meningkat i was bertukar ehh i mean bertukar pendapat about penjagaan kulit.

          Anyway sanah bersyukur coz kulit muka sanah tak sensitif , sanah rasa bertuah kulit sanah jarang nak tumbuh jerawat ( Alhamdulillah anugerah Allah) tapi kulit muka sanah cepat menjadi Hitam bila kena sinaran matahari korang percaya tak muka sanah ni sebenarnya memang HITAM tak percaya...

Agak Hitam kan yuhuuu
        So apa yang sanah sarankan kat korang adalah bagi mereka yang sama macam kulit dengan sanah cepat jadi HITAM sanah ada tips Okey dan ini yang sanah amalkan untuk kelihatan kulit lebih nampak cerah


TIPS NAMPAK LEBIH PUTIH

  1. Gunakan Krim yang bersesuaian dengan Kulit korang okey macam sanah sendiri sanah memang gunakan krim Siang and malam tapi yang penting kena adalah perkataan "WHITENING"
  2. Gunakan Sunscreen bila nak keluar terutamanya disiang hari tak kira ada matahari ke tak ada ke okey ni penting juga untuk kulit Macam sanah sanah guna produk dari Bio-essence SPF 56 ada kat watson tu. ( tips tambahan juga smakin tinggi SPF yang terdapat dalam satu kirim tu maka ianya lebih bagus menghalang sinaran UV daripada menebusi kulit muka anda )
  3. Tips yang ketiga adalah diri kita sendiri okey bagi sanah tak kira macam mana korang jaga kulit muka korang dengan produk yang mahal-mahal tapi jika KURANG MINUM AIR pun tak jadi juga  betul tak. Jangan Abaikan okey .
    

          Alhamdulillah berkat sanah nak menjaga kulit tu ni lah hasilnya okey walaupun tak putih mana tapi perubahan itu tetap ada orang kata selagi kita berusaha selagi itu akan ada hasilnya. pada perempuan2 kat luar sanah terpulang pada korang okey nak jaga kulit macam mana tapi jangan terlalu obses pula sehinggakan banyak krim yang korang guna akhirnya kulit juga yang binasa. Apa yang penting Minum air cukup okey. Anyway ni je sanah dapat kongsikan kat korang melalui pemgalaman sanah.. (kikikikikikiki )

2 comments:

ZWAN SABRI said...

wah! Sanah dah boleh jadi penasihat kecantikan wajah dah.. HAHA

Unknown said...

aik bukan pnasihat ka zwan oii just shering je