Friday, June 3, 2011

Apa Nak jadi Remaja Sekarang???

Assalamualaikum

   Yup readers alss macam biasa la sanah tulis entry hari ni,,,tapi hari ni tajuk lebih ke araah isu semasa la ehh,,
bukan apa sanah pelik dan heran ramaja sekarang ni, masing2 ada pelajaran dan ada fikiran tetepi nafsu masih lagi menguasai mereka..Remaja kenapa remaja harus terjebak dengan perkara2 begini>>???>> Wahai remaja masih cetek kah ilmu yang ande pelajari, masih kurangkah ilmu agama yang anda terima?> jawapannya terletak di tangan anda.,, bukan kah ibu dan ayah sudah berpesan jangan berbuat maksiat ataupun benda2 yang meconteng arang dimuka mereka...wah macam ahli motivasi dah pula ehh...

      Selama ni sanah tak pernah melihat secara langsung ataupun lebih dekat hal sebegini tetapi semenjak sanah bekerja sanah sudah dapat melihat remaja zaman sekarang begitu hanyut dan leka dengan dunia keseronakan mereka...sanah hanya mampu menggelengkan kepala dan hanya berfikir apa dah jadi pada remaja sekarang ni...Ok nak dijadikan story kemarin sanah bekerja bersama kawan  sanah,,tiba2 sanah terlihat satu pemandangan yang mencurigahkan bila melihat CCTV bila sanah melihat dengan mata yang jelas sanah terkejut sanah melihat sepasangan kekasih melakukan aksi teeeeeeeeeeeeeeeetttttttttttttttttt korang tengok lah sendiri apa yang dimaksudkan dengan teeeeetttttttttt itu..


gambar ni sanah ambil gna hp sanah kat CCTV

Lihatlah aksi yang dilaukan oleh kedua remaja ni amat berani...

     Mereka ni begitu berani melakukan aksi sedemikian uhh sanah pun terkejut sanah bukan apa berani bukan setakat buat bnde yan g kotor ni tapi berani menunjukan aksi mereka di kalangan remaja2 yang lain ..ni lah kali pertama sanah meyaksikan kejadian sebegini secar live uhhhh,,,apa pun sanah ingin berpesan bukan kepada remaja sahaja tetapi kepada sanah juga ...ingat lah apa yang anda lakukan ibu dan ayah begitu berharap anda melakukan yang terbaik walaupun anda tidak bijak atau pandai dalam pelajaran,,tetepi biarlah akhlak kita baik,,ingatlah satu hari kita juga akan bergelar ayah dan ibu bayangkan jika anda di situasi mereka>>>????

p/s: Maka beringat lah so renungkan2 kata2 sanah dan selamat beramal ehh
Post a Comment