Tuesday, August 23, 2011

Jangan Hanya fikirkan Raya ,,Tapi?????

Assalamualaikum

     Tarikh 23.8.2011 ni bermaksud raya semakin menghampiri kita dan ramadaan akan berlalu..Ermm biasalah kalau nak dekat raya ni banyak nak difikirkan mana nak fikir pasal rumah,baju siap ke tak,duit rayanya cukup ke tak macam-macam lagi lah sampai peningkan,, Tapi pernah tak kita berfikir dalam bulan ramadaan tentang cukup ke tak pahala kita,sempurna ke tak puasa kita or amalan kita dibulan puasa ni,  ada tak? Mungkin ada namun yang tak ramai ..Actually sanah bukannya nak menegur or berlagak alim tapi ini juga sebagai peringatan untuk diri sanah sendiri yup sebagai seorang muslim kita diwajibkan untunk ingat-mengingati untuk kebaikan bersama. Insyallah ianya dapat merubah diri kita dan berfikr sejenak...

   Sesungguhnya sanah bersyukur kerana Puasa pada tahun ini sedikit-sebanyak mengajar diri ini untuk lebih mendalami agama...Alhamdulillah.Readers memang dalam kita menyambut perayaan itu keseronokan menjadi point utama namun, jangan sesekali kita lupa untuk selalu mengingati Allah. Apa yang sanah lihat kita lebih condong bercerita berkaitan dengan keseronokan dibulan puasa ni, namun sanah jarang mendengar cerita yang berkaitan tentang kisah agama, tentang keseronokan bertarawih,tentang keseronokan beramal-ibadah...sanah pun sendiri tidak nafikan diri sanah jarang untuk menulis or bercerita benda berkenaan. Sanah tak dapat nafikan sanah sememangnya sedih coz mengenangkan bahawa kita akan meninggalkan bulan ramadan,,,ye la terfikir juga tentang " Adakah aku masih menyambut ramadan untuk tahun hadapan"..."Boleh tak aku perolehi ketenangan semacam mana aku rasai dibulan Ramadan". Semua ini berligar2 di otak sanah biaralah hanya Allah saja yang tahu kesedihan itu.

Jangan ingat raya je ,,,
    Namun apa pun sanah bersyukur juga diatas apa yang dikurniakan sepanjang ramadan ni ok,,,ermm entry kali ini kita just shereing tentang sesuatu ok ehh,,,Hopely raya korang tahun menjadi raya yang terbaek punya ehh...jangan lupa dengan ibadat juga ok,,pesanan ini juga buat diri sanah juga ,,,k....salam.....
Post a Comment