Wednesday, May 4, 2011

Fuyoo..sanah dalam mOod Study.

AssaLamualaikum.

    Helloo ermm haRi ini entRy agak semangat cikit ehhh,,,xcoz sanah dalam mud study walaupun sempat lagi main fb and tulis entry ini...kelmarin kira study la tahap gaban nak tebus kemalasan berapa hari yang lalu yoo...sepanjang study tu alhamdulillah otak boleh serap la ilmu2 yang di baca tu,,,kalau nak tahu ada tips sanah nak kongsi sal study ni.

   Nak tahu ke? ok2 sanah nak bagitahu ni,,orang kata study smart jangan study hard kan...semua tu bagi sanah terpulang pada pendapat masing2 ok...masing2 ada individu dan cara dorang belajar. Kalau sanah , pula sanah study dua2 sekali haaa maksudnya smart pun boleh hard pun boleh. Hari ini sanah nak share la supaya kita cepat faham apa yang kita study tu. Ya la kita ni kadang2 study bagai nak rak tapi nak ingat tu yang susah ,,actually sanah pun gitu juga ..alahai sanah bukan pelajar cemerlang yang gempak sangat. Cara sanah study supaya kita cepat faham adalah masa study tu minum air putih...coz masa kita study Otak kita memerlukan banyak oksigen,,kan masa study tu kita banyak berfikir,,,so bila banyak berfikir oksigen dalam otak tu akan berkurang so,.,,we need water...untuk topup balik oksigen dalam otak,,tapi Mesti air kosong ok..

    10hb merupakan tarikh start sanah exam paper IB ( International Business) doakan sanah ok semoga dpat jawab paper ini insyallah. Hopely korang pun sama gak dapat jawan exam denga tenang ok .

Nota2 da naik juling mata nak baca nota.

Tak cukup nota hardcopy kan rujuk juga softcopy bertambah rabun la den

6 comments:

safurara said...

study leklok eh =)

ZWAN SABRI said...

bagus tips sanah time study tuu.. minum air puteh ek? oriteeeeeeeeeee..
btw, study leklok naa.. ;0


MySuaraBlog: Sebiji Telur Jer?

Anisa Hang Tuah said...

all the best yaaa

rajin-rajin

:)

Unknown said...

rara: ehhh tenkiuuuuuuu

zwan: amalkan k haa mcm pakar motivasi pla

anisa tebkiuuuu

kim heeruul said...

gud luck yerk...^^

Unknown said...

thankss kim